Branding is het jasje om je onderneming
Het is nog niet zo lang geleden dat wij in contact kwamen met een bedrijf die wel eens wilden sparren over de mogelijkheden. Zij gebruikten al tijden een zelf gemaakt, met Word in elkaar gefrutseld logo. Ik krijg er nog steeds een dubbel gevoel van als ik er aan terug denk.
Natuurlijk is een zelf, met Word in elkaar gefrutseld logo niet perse slecht. Als je een “tekstmerk” wilt hoeft het niet altijd moeilijk, maar dan is het wel goed om van te voren al een beeld te hebben van wat je wil, wat je doet en wat de beperkingen zijn.
Zo kan ik vrij gemakkelijk met wat kleurtjes het Google logo namaken.
Wil je een beeldmerk die een beetje mee schaalt als je hem elders gebruikt dan is het wel een verstandige keuze om eens goed voor je branding te gaan zitten en een ontwerper in te schakelen.
“Branding is het jasje om je onderneming”
Zoals jij niet in je joggingbroek je klanten te woord staat, zo moet je ook je onderneming serieus nemen. Een logo is vaak de eerste indruk die een klant van jou heeft.
Kleed je onderneming vanaf het begin goed aan. Een “re-branding” of wel het veranderen van je merk is kostbaarder en intensiever dan het in één keer goed aanpakken.
Geen idee waar je moet beginnen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Doe je dit proces goed dan zul je beter vindbaar zijn, sneller herkend worden en meer klanten bereiken met de juiste boodschap.
Bonus voorbeeld!
Ik zag jaren geleden regelmatig een busje rijden met een appelboom erop. De appelboom was het beeldmerk en deze werd vergezeld door de achternaam (welke tevens de naam van het bedrijf) was en een telefoonnummer. Ik was jaren in de veronderstelling dat dit bedrijf een hovenier was. Tot ik ze wilde inschakelen.. Het bleek een aannemer.
Dit werd verder niet duidelijk uit de teksten op de bus en ook niet uit het logo. Kortom, ze hebben mij in het onderbewuste heel knap overgehaald een dienst bij ze af te nemen die ze niet aanbieden.
Met een betere branding hadden ze passief meer klanten kunnen krijgen. Van tevoren beter stilstaan bij je communicatiestrategieën kan je een hoop klanten opleveren.
Let’s Start Something new
We willen graag ook van jouw bedrijf een sterk merk maken.
Neem vrijblijvend contact met ons op. We komen graag langs voor een kopje koffie!